powerpiff.blogg.se

Ett alternativ istället för glass, eller istället för efterrätt

Publicerad 2012-08-15 21:53:00 i Nyttiga Recept,

Bara för man ska vara nyttig av sig så behöver man inte skippa allt det goda, utan man kan välja ett annat alternativ.

Jag är en riktig glassmänniska, skulle kunna döda för att äta glass.. Nästan så illa är det kan äta 2liter på ett kick så har jag glass hemma så är den borta direkt,
Men nu är det såhära att jag har hittat ett sätt att kunna välja bort glassen..

 

Det alternativet är KESELLA!

Ååh, det vattnas i munnen när man bara tänker på det, eller är det för att min Kesella med vanilj står här bredvid mig och frestar mig och Neo att äta upp den!

Det finns i massa olika sorter, vanilj\hallon\citron\den vanliga\rababer osv. 

Ni fattar, man kan välja efter vilken smak man vill ha, man kan blanda i protein pulver, bär osv.

Vilket gör att man kan få vilken smak som helst efter vilket sug man har..

 

Jag brukar blanda Kesella med kokos och min doublepro med chokladsmak och så blir det ganska likt kokosstänger eller skumraketer så sitter jag och Neo och festar på det :) han älskar det lika mycket som jag, 

Men en annan sak som är bra med kesella är att det är kvarg, alltså det innehåller jätte mkt med protein vilket många idrottsmän samt andra som tränar är ute efter. Så den tar bort sötsuget samt är nyttig och bra för dig :)

 

 

Kommentarer

Postat av: Emilia

Publicerad 2012-08-20 19:41:26

Ett bra tips :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela